Monday 24 October 2016

投资绝对不可以间断 (Investments shall not be paused)

有时候我们会听到一些新的投资工具,听起来很像似曾相识的诈骗集团手法,所以马上就排除这类型的投资工具。我个人觉得,我们不可以有这种心态。我们可以试着了解,看一看,听一听,再做个人的分析。

目前,市面上最流行的投资工具就是 - 虚拟货币投资。不用我说,如果你有投资此工具,你就知道是什么公司了。我不便多说,只能说 - 我绝对不会投资此工具。也不要影响各位,你们自己思考吧。此工具已经在全球盛行着了。也许有一天此工具真的会成为“未来”,那么人类就不必带真钞出门了。又或许此工具可能成为第二个“雷曼”。谁又会知晓未来?

我,单纯些。不懂得和不了解其运作的投资,我不碰。

了解了,懂得了,可是高于我的风险承担程度的, 我不沾。

免费或高回酬保障的,我更不会考虑。

所以,我除了买屋子,投资基金,投资知识,那只剩下股票了。

我对投资股票还不必那些大大厉害,毕竟也是初学者而已。不过,我相信经验是可以累积出来的。投资股票必须看大市,加上个别“主题”。2016大马的投资不过于“建筑主题”。我起步慢了,现在才开始进入“建筑主题”,不过还不至于太迟。

很多人都觉得经济不好了,真的吗?我不知道。一些裁员是原自于过渡担心还是真的经济不好?可是经济不好是不是意味着经济风暴的前夕?我也不知道。那么现在是不是应该“现金为王”的时刻?我更不知道。不过,我还是继续投资我的基金,我的股票。目前我还没有打算抽出于股票市场。何时抽出?暂时不清楚。由于基金投资属于长期投资,所以还是会一直继续投资下去。至于股票投资,“建筑主题”将占据50%。其余的分布于比较稳定的公司,虽然回酬比较慢,不过会比较安心。

物价从来不会停止上涨,所以我奉劝大家务必一定要投资,避免通货膨胀带来金钱的贬值。

可是投资什么工具?那就要自己去深入思考,衡量自己的能力,评估自己的风险承担能力而作出决定。


Sometimes we hear some new investment tools, which sounds like common scam technique, hence most of time we will immediately exclude this type of investment vehicle. I personally feel that we shouldn't have this mentality. We can try this as opportunity to understand the concept before further our own analysis and decision.

Currently, the market's most popular investment tool is - virtual coin investments. Without my words, if you have invested this tool, you know what a company. I couldn't speak more about this vehicle but I shall say that I certainly will not invest in this vehicle. I do not want to influence you all yet prefer you can make up your own decision in your own investment. This tool has been prevalent in the world now. Perhaps one day this vehicle will really become the reality in "future", then humans will not have to bring cash along. Yet, on the other hand, this tool could perhaps be the second "Lehman." Who knows?

I, myself, pretty simple. I will not touch any investment that I do not know well or even knowing the structure of its investment operations.

I will not go for those investment vehicles that with risk level higher than my acceptance level.

I will certainly not consider FOC or any guaranteed return in investment.

So, other than investment in property, I do invest in unit trust, knowledge, and equity.

My equity investment is not good as those masters or gurus. After all, i'm just a beginners only. However, I believe that experience can be accumulated along the path. The philosophy of equity investment is a must to look at world economy followed by "theme." Malaysian investment theme in 2016 is "Construction". Though I started late into this theme but always better than not.

Many out there feel that the economy is not good, it that true? I do not know. Some layoffs are worried about the transition from poor profit or really bad economy? Economic downturn means the eve of the economic crisis? I do not know either. Is not moment of "Cash Is King"? I do not know. However, I still continue to invest in my unit trust, my stock. I have no intention to pull out in the stock market yet. When to withdraw? Temporarily unclear. Since the unit trust investments are long-term investments, I will never stop in unit trust investment. As for equity investments, I have invested 50% into "Construction theme" lately. The remainder are spread relatively stable companies, although the returns are relatively slow, but it would be more safe.

All kind of material price will never stopped rising, so I advise everyone must be sure to invest, to avoid inflation that will dilute your cash.

Yet, which investment vehicle to select? Do some homework seriously, to measure the ability and assess risk acceptance level.


一路往北

No comments:

Post a Comment